Ohlédnutí za školním rokem 2023/2024

V uplynulém školním roce byla hlavním tématem historie. Děti se zevrubně seznámily se všemi etapami historie lidstva, jakož i se vznikem a vývojem vesmíru. Každý měsíc školního roku jsme věnovali jinému období, na což navazovala projektová výuka. Děti tak měly možnost vyzkoušet si, jaké to bylo žít ve středověku, co se odehrávalo během Velké francouzské revoluce, jaký byl život v období Karla IV. nebo také v době renesance.

Škola se zapojila do několika environmentálních projektů, jako například sečení trávy či úklid přírody. V rámci výuky jsme se věnovali také umění, včetně tvorby vlastních uměleckých děl inspirovaných přírodou. Kulturní aktivity zahrnovaly i tradiční slavnosti, které odrážely rytmus ročních období. Jako vždy jsme kladli velký důraz na individuální přístup k rozvoji každého žáka, využívali jsme přitom metody zážitkové pedagogiky, při kterých děti získávaly zkušenosti skrze vlastní prožitky a aktivní účast.

V rámci projektové výuky jsme navštívili různá místa a načerpali spoustu nových zážitků, vědomostí a dovedností. Na návštěvě v Kaprálově mlýně jsme se zúčastnili přednášky, kde se děti mimo jiné seznámily s obdobími světových válek. Ve křtinské knihovně jsme absolvovali několik přednášek zaměřených na různá témata z historie, například staré pověsti české či osobnost Jana Ámose Komenského. V líšeňské knihovně jsme se seznámili s historií knihtisku a následně si děti vyrobily vlastní knihy. V Otevřené sítotiskové dílně si pak samostatně vyrobily potisky na trička. V Mendelově muzeu jsme se detailně zabývali osobností J.G. Mendela a děti si tak praktickou a poutavou formou osvojily základy genetiky.

Navštívili jsme také Špilberk, kde jsme si prohlédli výstavy a zapojili se do edukativních programů, velkou atrakci byl i zábavný vědecký park Vida!. V závěru školního roku jsme zavítali do Muzea romské kultury v Brně a také do Domova Santini ve Křtinách, kde se děti zúčastnily aktivizačního programu pro seniory a společně s obyvateli domova vytvořily krásné výrobky.

Projektové dny jsme trávili také ve škole, kde si děti osvojily základy šití, vyšívání či upcyklace oděvů. Nechyběly ani oblíbené čtvrteční výtvarné dílny a keramika. Poté si děti své výrobky samy vypálily v milíři, který byl zhotoven přímo za tímto účelem, a tak měly možnost projít celým procesem od začátku až do konce.

Spoustu času jsme strávili i venku, a to jak při výuce, tak v rámci školní družiny. V zimě jsme se věnovali bruslení, v létě plavání. Nechyběly ani zmíněné tematické školní slavnosti. Na podzimní slavnosti jsme přivítali nově příchozí, zimní slavnost byla věnována adventu, na jarní slavnosti si děti společně vyrobily Moranu. Na závěr letní slavnosti absolvovaly dobrodružnou stezku odvahy a školní rok úspěšně zakončily společným přespáním ve škole. Každou slavnost také doprovázelo divadelní představení, které si děti za tím účelem samy připravily.

Upcyklace oděvů
Návštěva domova Santini
Učíme se venku
Projektový den v rudickém lomu
Tvoříme venku
Výtvarné dílny
Přípravy na adventní slavnost
Exkurze na Špilberku
Projektový den v blanenské knihovně
Zimní družina
V Muzeu romské kultury
Bitva u Slavkova – projektový den ve škole
Letní slavnost

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.