Věříme, že dobrou školu dělají především dobří učitelé. Takový učitel je podle nás nejen člověk zkušený, ale také nadšený, otevřený a citlivý k potřebám dětí. Učitelé ZŠ Otakárek působí v rolích průvodců dětí na jejich cestě za poznáním.
Zuzana Čížková

ředitelka, zakladatelka
Od dětství mám ráda přírodu a les, stejně jako moje děti. Starší dcera chodí do lesní školky a my s nadšením sledujeme, jak tam jen kvete. Když jsme doma začali řešit otázku základní školy, shodli jsme se, že hledáme školu blízko našeho bydliště, s důrazem na výuku jazyků, navíc s častým pobytem v přírodě. Zjistili jsme, že žádná z dostupných škol v okolí nesplňuje všechny tyto požadavky zároveň. Zvažovali jsme i domácí vzdělávání ve spolupráci s rodinami z okolí (mimo jiné se Sašou, průvodkyní z Otakárka). Nakonec jsme se rozhodli takovou školu založit.
Profesně mám zkušenosti jak s vedením týmu lidí, tak s vedením individuálních i skupinových kurzů angličtiny a pracovních školení. Vystudovala jsem pedagogiku pro střední školy se zaměřením na matematiku, angličtinu a informatiku.
Alexandra Kovandová

průvodkyně
Jsem mámou tří báječných dětí, které jsou mojí největší inspirací a radostí a které mě denně učí, jak žít tady a teď. Je pro mě důležité dělat věci tak, jak mi dávají smysl, a nikoli proto, že je dělají ostatní. Přivedlo mě to k domácí škole, kde jsem se se svými dětmi mnohé naučila. Moje dcera Natálka se rozhodla v individuálním režimu pokračovat i na střední škole. Protože ráda tvořím a zároveň mě těší pomáhat lidem, namalovala jsem postupně sedm knih mandal. Můžete je najít na http://www.bhakti.cz/mandaly-pro-zeny-navrat-ke-korenum/.
Přes deset let pracuji s lidmi – pomáhám jim řešit jejich životní situace, pochopit a přijmout, co je třeba.
Více na www.alexandrakovandova.cz.
Protože mě zajímá jak to v nás funguje, vystudovala jsem psychologii a management.
Zkušenosti pro průvodcování jsem získala nejen s vlastními dětmi, ale i jako pedagog volného času a výtvarné vychovy v ZŠ Heuréka a v projektu Živé učení Pálava, kde jsem působila jako průvodkyně pro předškoláky a první stupeň ZŠ.
Veronika Dosoudilová

průvodkyně
Miluji přírodu, zvířata, umění, jazyky a různé slovní, matematické i logické hříčky. Ráda se učím nové věci a ve vzdělávání se hodně zajímám o méně tradiční přístupy a metody jako je např. pravohemisférové učení, učení prožitkem, projektová výuka, konstruktivistické pojetí výuky apod.
Vystudovala jsem učitelství pro 1. stupeň a jsem také aprobovaná pro výuku informatiky (2. stupeň ZŠ) a angličtiny. Kromě jazykové a standardní základní školy, která mě přesvědčila o tom, že v běžném školství nechci setrvávat, jsem pomáhala zakládat a rozběhnout lesní školku Sedmikrásek v Babicích nad Svitavou a další zkušenosti jsem poté sbírala při individuálním vzdělávání svých dětí. Mám tři úžasé syny, každý je naprostý originál, a ráda tvořím nejen pro ně originální vzdělávací pomůcky (postupně buduji e-shop kouzelnaskrinka.cz).
Zsuzsanna Benkö

asistentka
I’m from Hungary, originally an art historian and English language expert. I’m also an artist myself who loves to do crafts with kids too. I love nature, the forests, and going on trips with my two children, who are also great fans of the outdoors. I speak only a very little Czech, so I communicate in English – our family is also multilingual. I used to teach English and did craft courses, and now I use my experience to make the kids in Otakarek interested in English in a creative way: we do arts and crafts together in English.
Jsem z Maďarska, původem historik umění a specialista na anglický jazyk. Také jsem sama umělcem, který miluje tvoření s dětmi. Miluji přírodu, lesy, výlety se svými dvěma dětmi, které pohyb venku zbožňují. Česky mluvím jen málo, takže komunikuji v angličtině – naše rodina je také vícejazyčná. Dříve jsem učila angličtinu a organizovala umělecké kroužky, nyní zúročuji své zkušenosti s dětmi v Otakárku. Snažím se v nich probudit zájem o angličtinu skrze umění: společně tvoříme v angličtině.