Věříme, že dobrou školu dělají především dobří učitelé. Takový učitel je podle nás nejen člověk zkušený, ale také nadšený, otevřený a citlivý k potřebám dětí. Učitelé ZŠ Otakárek působí v rolích průvodců dětí na jejich cestě za poznáním.

Zuzana Čížková

Zuzana Čížková by Zuzana Borůvková

ředitelka, zakladatelka
Od dětství mám ráda přírodu a les, stejně jako moje děti. Starší dcera chodí do lesní školky a my s nadšením sledujeme, jak tam jen kvete. Když jsme doma začali řešit otázku základní školy, shodli jsme se, že hledáme školu blízko našeho bydliště, s důrazem na výuku jazyků, navíc s častým pobytem v přírodě. Zjistili jsme, že žádná z dostupných škol v okolí nesplňuje všechny tyto požadavky zároveň. Zvažovali jsme i domácí vzdělávání ve spolupráci s rodinami z okolí (mimo jiné se Sašou, průvodkyní z Otakárka). Nakonec jsme se rozhodli takovou školu založit. 
Profesně mám zkušenosti jak s vedením týmu lidí, tak s vedením individuálních i skupinových kurzů angličtiny a pracovních školení. Vystudovala jsem pedagogiku pro střední školy se zaměřením na matematiku, angličtinu a informatiku.

Alexandra Kovandová

Alexandra Kovandová by Radovan Vlk

průvodkyně
Jsem mámou tří báječných dětí, které jsou mojí největší inspirací a radostí a které mě denně učí, jak žít tady a teď. Je pro mě důležité dělat věci tak, jak mi dávají smysl, a nikoli proto, že je dělají ostatní. Přivedlo mě to k domácí škole, kde jsem se se svými dětmi mnohé naučila. Moje dcera Natálka se rozhodla v individuálním režimu pokračovat i na střední škole. Protože ráda tvořím a zároveň mě těší pomáhat lidem, namalovala jsem postupně sedm knih mandal. Můžete je najít na http://www.bhakti.cz/mandaly-pro-zeny-navrat-ke-korenum/.
Přes deset let pracuji s lidmi – pomáhám jim řešit jejich životní situace, pochopit a přijmout, co je třeba. 
Více na www.alexandrakovandova.cz.
Protože mě zajímá jak to v nás funguje, vystudovala jsem psychologii a management. 
Zkušenosti pro průvodcování jsem získala nejen s vlastními dětmi, ale i jako pedagog volného času a výtvarné vychovy v ZŠ Heuréka a v projektu Živé učení Pálava, kde jsem působila jako průvodkyně pro předškoláky a první stupeň ZŠ.