Věříme, že dobrou školu dělají především dobří učitelé. Takový učitel je podle nás nejen člověk zkušený, ale také nadšený, otevřený a citlivý k potřebám dětí. Učitelé ZŠ Otakárek působí v rolích průvodců dětí na jejich cestě za poznáním.

Zuzana Čížková

ředitelka, zakladatelka

Zuzana Čížková (by Zuzana Borůvková)

Od dětství mám ráda přírodu a les, moje děti jsou na tom stejně. Když starší dcera chodila do lesní školky, s nadšením jsem sledovala, jak tam jen kvete. Při řešení otázky základní školy jsme se doma shodli, že hledáme školu blízko našeho bydliště, s důrazem na výuku jazyků a s častým pobytem v přírodě. Zjistili jsme, že žádná z dostupných škol v okolí nesplňuje všechny tyto požadavky. Sice jsme zvažovali i domácí vzdělávání ve spolupráci s rodinami z okolí, ale nakonec jsme se rozhodli takovou školu založit.
Profesně mám zkušenosti jak s vedením týmu lidí, tak s lektorováním individuálních a skupinových kurzů. Vystudovala jsem pedagogiku pro střední školy se zaměřením na matematiku, angličtinu a informatiku.

Veronika Dosoudilová

průvodkyně/pedagožka

Veronika Dosoudilová

Miluji přírodu, zvířata, umění, jazyky a slovní, matematické i logické hříčky. Ráda se učím nové věci a v oblasti vzdělávání mě lákají méně tradiční přístupy a metody – např. pravohemisférové učení, učení prožitkem, projektová výuka, konstruktivistické pojetí výuky.
Vystudovala jsem učitelství pro 1. stupeň a jsem také aprobovaná pro výuku informatiky (2. stupeň ZŠ) a angličtiny. Kromě jazykové a standardní základní školy, která mě přesvědčila o tom, že v běžném školství nechci setrvávat, jsem pomáhala zakládat a rozběhnout lesní školku Sedmikrásek v Babicích nad Svitavou a další zkušenosti jsem poté sbírala při individuálním vzdělávání svých dětí. Mám tři úžasné syny, každý je naprostý originál. Nejen pro ně s radostí tvořím originální vzdělávací pomůcky (postupně buduji e-shop kouzelnaskrinka.cz).

Zsuzsanna Benkö

asistentka, anglická konverzace

Zsuzsanna Benkö
Zsuzsanna Benkö

I’m from Hungary, originally an art historian and English language expert. I’m also an artist myself who loves to do crafts with kids too. I love nature, the forests, and going on trips with my two children, who are also great fans of the outdoors. I speak only very little Czech, so I communicate in English – our family is also multilingual. I used to teach English and did craft courses, and now I use my experience to make the kids in Otakarek interested in English in a creative way: we do arts and crafts together in English.

Jsem z Maďarska, původem historička umění a specialistka na anglický jazyk. Sama jsem umělkyní, která miluje tvoření s dětmi, přírodu, lesy a výlety se svými dvěma dětmi, které pohyb venku zbožňují. Česky mluvím jen málo, takže komunikuji v angličtině – naše rodina je vícejazyčná. Dříve jsem učila angličtinu a organizovala umělecké kroužky, nyní zúročuji své zkušenosti s dětmi v Otakárku. Snažím se v nich probudit zájem o angličtinu skrze umění: společně tvoříme v angličtině.

Zuzana Vančíková

asistentka

Tereza Bogdanovská

asistentka, vychovatelka ŠD

Tereza Bogdanovská

Původní kariéru v oblasti IT jsem vyměnila za práci s dětmi. Miluji přírodu, umění, tanec a svoje děti, které jsou mi velkou inspirací. Jsem velkým fanouškem a absolventkou kurzů Montessori pedagogiky, avšak s důrazem na individualitu každého dítěte. Projektových dní v Otakárku se účastním již třetím rokem, aktuálně v podobě asistentky pedagoga a vychovatelky školní družiny. Vystudovala jsem fotografii, ve volném čase se věnuji domácímu vzdělávání mých dětí, sportu a literatuře.

Pavla Sutton

asistentka, výuka anglického jazyka, vychovatelka ŠD

Pavla Sutton

K učitelství mě přivedla touha proniknout do světa dětí – nejen těch mých. Role mámy mi každý den ukazuje, kolik se toho my, dospělí, ještě musíme naučit. Vystudovala jsem pedagogickou fakultu – učitelství pro 2. stupeň (anglický jazyk a hudební výchova) a jsem držitelkou mezinárodních certifikátů CPE a CELTA. Mám zkušenosti s výukou angličtiny v Londýně a hudební výchovy v USA. Ve výuce mě baví využívat nejrůznější metody a propojovat témata s každodenním životem. V posledních letech jsem se také aktivně podílela na vedení preventivně vzdělávacích programů rizikového chování žáků na základních a středních školách. Velmi ráda cestuji a trávím čas v přírodě.