Proč (se) učit venku

Děti pobyt v lese a obecně venku milují. Všimli jste si toho u toho vašeho drobečka? Venku toho mají tolik co zkoumat! V Otakárku děti ve zkoumání a objevování podporujeme. Učení (se) venku podporuje soustředění, imunitu, zvyšuje motivaci k učení, zvedá spokojenost se sebou samým. 7 dobrých důvodů proč učit venku uvádí na svém webu iniciativa Učíme se venku, kde se moc rádi inspirujeme.

Naše lesní škola je založená na denním kontaktu dětí s přírodou. Máme štěstí, že kolem Řícmanic jsou skutečně lesy, ne jen (leso)parky, a tak nám a našim dětem stačí udělat pár kroků a jsme pod stromy. Blahodárný vliv zažíváme na vlastní kůži. Jaké vidíme?

  1. Vyběhané děti se lépe soustředí. Některé děti ráno sednou k učení a vydrží celý výukový blok zaujatě sedět, jiné neposedí. Mají možnost se proběhnout po zahradě, a činnost dokončit později.
  2. Spojení školy se životem. Škola není přípravou na život, ale život sám. Venku si děti mohou život osahat – zkoumat jak rostou rostliny, čím se živí ptáci, jestli paní v lese odpoví na pozdrav, jak člověk ovlivňuje krajinu, jak rozhodnutí před dobou má vliv na to, co se děje dnes…
  3. Děti nerozdělují svět na předměty. Znáte ten pocit “Tohle je matematika/fyzika/biologie, tomu nerozumím”? Příroda předměty nezná, a děti se v ní seznamují se světem komplexně, v celé jeho šíři. Hloubku v různých oblastech si volí podle svých vlastních vloh a zájmů.
  4. Radost. Psychologové rozepsali pobyt v přírodě do pečlivě popsaných škatulek – bystří smysly, klesá tlak, zvyšuje se imunita, potlačuje sklony k násilí a další. Na dětech, na těch u nás ve škole, je to celé znát jako radost. Radost z pohybu, radost ze společnosti, radost z přírody.

Také si myslíte, že pobyt venku je pro děti nejlepší způsob seberozvoje?

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.