Děti pobyt v lese a obecně venku milují. Všimli jste si toho u toho vašeho drobečka? Venku toho mají tolik co zkoumat! V Otakárku děti ve zkoumání a objevování podporujeme. Učení (se) venku podporuje soustředění, imunitu, zvyšuje motivaci k učení, zvedá spokojenost se sebou samým. 7 dobrých důvodů proč učit venku uvádí na svém webu iniciativa Učíme se venku, kde se moc rádi inspirujeme.
Naše lesní škola je založená na denním kontaktu dětí s přírodou. Máme štěstí, že kolem Řícmanic jsou skutečně lesy, ne jen (leso)parky, a tak nám a našim dětem stačí udělat pár kroků a jsme pod stromy. Blahodárný vliv zažíváme na vlastní kůži. Jaké vidíme?
- Vyběhané děti se lépe soustředí. Některé děti ráno sednou k učení a vydrží celý výukový blok zaujatě sedět, jiné neposedí. Mají možnost se proběhnout po zahradě, a činnost dokončit později.
- Spojení školy se životem. Škola není přípravou na život, ale život sám. Venku si děti mohou život osahat – zkoumat jak rostou rostliny, čím se živí ptáci, jestli paní v lese odpoví na pozdrav, jak člověk ovlivňuje krajinu, jak rozhodnutí před dobou má vliv na to, co se děje dnes…
- Děti nerozdělují svět na předměty. Znáte ten pocit “Tohle je matematika/fyzika/biologie, tomu nerozumím”? Příroda předměty nezná, a děti se v ní seznamují se světem komplexně, v celé jeho šíři. Hloubku v různých oblastech si volí podle svých vlastních vloh a zájmů.
- Radost. Psychologové rozepsali pobyt v přírodě do pečlivě popsaných škatulek – bystří smysly, klesá tlak, zvyšuje se imunita, potlačuje sklony k násilí a další. Na dětech, na těch u nás ve škole, je to celé znát jako radost. Radost z pohybu, radost ze společnosti, radost z přírody.
Také si myslíte, že pobyt venku je pro děti nejlepší způsob seberozvoje?